söndag 5 september 2010

Hösten i fokus

Igår var jag och sambon till arvitjarv för att träffa min pappa. På eftermiddagen så plockade jag upp patatisen och rensade , bort salladen. Plockade även upp morötter, rödbeta men dom var så små. Morötterna och potatisen ska oskar och albin äta upp. Roger och Emma har fått var sin påse med potatis.

Idag har vi varit ute störredelen av dagen. Så nu är det värkligen höst i vår trädgårt. För nu har alla blomor, tomatplantan, örter, och ogräs fån jordgubslandet åkt i komposten. Komposten är rätt full nu måste jag medge. En mindre kul grej jag upptäkte i dag var. När jag slängde gammla blomor i komposten så såg jag hur det kom massor av svarta myror ur blomjorden, det var ur dåda krukorna. Så nu har jag myror i min kompost. Mindre kul. Har även Städat i förådet så nu hittar man vad man söker lättare i alla fall. Och inte minst så har min jord fått näring så den är närings rik till nästa vår =)). Vi har haft främande av emma i dag mycket trevligt. Det var så längesen. Jag och albin tog oss en promenad till afären också.Oskar har fixat bilarna och i sin vanliga ordnig så har det inte riktigtgått som han ville. Han har även klippt gräsmattan!

Så nu blir det lungna gatan hos oss i kväll.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!