torsdag 4 december 2014

Fasta i olika benämnigar

Hejsan på er!

Jag har i omgångar kört periodisk fasta, fasta och 5:2. Alla har det gemensamt att det är olika former av fasta. Det jag har märkt oavsett vilken fasta man väljer. Att jag har lättare och skilja på hunger och sug. Och att det inte är så jobbigt att vara hungrig som jag hade trott. Sen så har jag märkt att jag ofta inte är hungrig för än runt 12-14 tiden. Så det brukar bli pf och då har jag ett ätfönster på 8 timmar och fasta i 16 timmar.

Så jag har kört pf sen förra fredagen och det känns så bra. För fasta är inget konstigt för kroppen utan ett helt naturligt tillstånd som ALLA är i efter en natt sömn. Det enda skillnaden är att jag förlänger den med att inte äta fören lunch. Sen har ni tänkt på den engelska ordet breakfast betyder? Bryta fastan det betyder alltså inte att man MÅSTE göra det på morgonen.

Idag kör jag min första halfasta dag på väldigt länge. Men skillnaden idag kommer nog att vara att jag kommer att använda mig av herbalifes produkter. Sen så ska jag läsa igenom boken 5:2 dieten längre liv med halv fasta av Dr Michael Mosley.

Om någon skulle vara intreserad av vad jag äter och hur jag har lagt upp det hela så hör av er så berättar jag mer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!