onsdag 3 mars 2010

Het asiatisk kålsallad med svamp

Igår efter jag hadde skottat och fejat så gorde jag fläskpannkaka till oskar och till mig blev det en riktigt god rätt som jag kan varmt rekomendera. Men det ska kommas i håg att den heter Het asiatisk kålsallad med svamp för att den är STARK. Men prova hjärna den för den är super god!

2 vuxna

150g blandad svamp
0,5 vitlöksklyfta
0,5 röd chili
rapsolja
2 tsk finriven ingefära
0,5 dl naturell cashewnötter
7 dl strimllad savoykål
5 dl strimlad röd kål
saften av 0,5 lime
4 msk färsk hackad koriander

Dekoration
furikakekrydda eller sesamfrön

Gör så här: Skiva svampen i lagom stora bitar. Riv ingefäran och vitlöken fint. Finhackad chilin. Strimla kålen. Hetta upp oljan i en steckpannan. Lägg i svamp, ingefära, vitlök, chili, nötterna. Steck en stund. Lägg i kål. Steck yterligare några minuter. Lägg upp i två talrikar pressa lime och strö över koriander och furikakekrydda.




♥ Beatrice ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!