tisdag 19 juli 2011

Det ena och det andra

Nog märks det att man har två barn nu! För man har inte lika mycket tid att sitta här. Nu sover båda barnen sen ett tag tillbaka. Så då passar jag på att skriva ett längre inlägg.

Igår var jag och fröken till stan en snabnis. För jag har funderat att köpa temuggar med fat sen i julas. Så i går köpte jag dom. Fast dom hadde bara 4st men som tur var så hörde dom till deras ordenarie sortiment. Så hon bestälde hem dom så jag ska nog dit och köpa 2 till i slutet av veckan.

Då var det dags igen. Att bli av med kilorna man har dragit på sig under graviditeten. Nu har jag ätit enligt lchf i drygt 1 vecka. Käns grymt skönt! Jag mår så grymt bra på det. Jag är inte lika strikt eftersom jag hel ammar fröken. på 1 vecka har jag gått ner 2,2 kg. Det är jag grymt nöjd med eftersom mitt mål är 1 kg i veckan. Och alt som alt har jag förlorat 8,3 kg. Så då har jag lite drygt 12 kg kvar tills jag har samma vikt som innan graviditeten. Men jag hadde tänkt gå ned lite till. Och det är för min egen skull inte för nån annans!

I dag blir fröken 2 veckor gammal. Det firades med ett besök på Nimbys värld. Som var mycket uppskatad av storebror Albin. Dagen avslutades med att ätit PALT hoss min mormor det var grymt gott. Jag har slagit nytt personligt rekord 3 hela paltar. I vanliga fall äter jag mellan 1,5-2. Men jag fick rätt ont i magen efteråt konstigt? Jag är inte van att äta så mycke kolhydrater längre. Och kroppen blev överaskad.  Efter middagen har fröken inte varit sig själv hon fick ont i magen och mycket gasig. Tror det lär dröja tills det blir palt igen. Både för min skull och förken. För hon ska inte behöva ha så ont i magen! Men storebror åt nästan 1 hel palt. Och till efterätt åt han glass och 2 kakor. Nej han har ingen botten!

Idag har jag tagit bort "bandaget" och tejpen som har legat över snittet. Kändes lite konstigt måste jag erkänna. Det käns nästan som det ska gå sönder. Men det är nog inte så troligt. Men känslan är ändå det. Men jag blev glatt överaskad när jag hadde tagit bort det. För när man har sett på bilder hur det kommer att se ut efteråt. Så tycker jag att det ser betydligt finare ut. Men det är ju osett än.


Ha det så bra tills vi hörs igen
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!