tisdag 12 juli 2011

Förlossnigs berätelse

Måndag den 4 Juli åkte vi till spesmödra på sunderbyns sjukhus. Dom tog en kurva och därefter så undersökte dom mig. Var inte de minsta moget. Det kändes grymt tungt! Vi fick sitta och vänta i 30 minuter för att träffa läkaren. Även hon undersökte mig. Hon jorde även ett ultraljud för att uppskatta vikten eftersom det inte är gjort sen vecka 38. Där hon uppskattade bebisen till 3900g. Hon sa på tanke om min historik så rekomenderade hon kejsarsnitt. Eftersom bebbisen var så stor. Hon berättade även att snittet blir av dagen efter Tisdag 5 Juli. Hon berättade hur det gick till. Jag fick fylla i en blan kett. Därefter så gick vi för att träffa en narkås läkare fast jag skulle inte sövas utan vara vacken. Till baka på spesmödra för blod prov. Jag fick inte drick eller äta från kl 24 dagen innan. Och jag skulle ducha både på kvällen och på morgonen.

Tisdag den 5 Juli
Vi skrivs in på BB 6:45. Vi fick ett rum, både jag och Oskar fick kläder som vi skulle ha. Dom satte en nål i handen. Och satte en kateter. Sen fick vi vänta tills kl ca 8:00. Jag fick ett jäng värktabletter och även drika en skit äklig vätska som skulle neturalisera magsaften. Därefter rullades jag till op salen vi fick så snygga mösor. Jag fick lägga mig på operatons britsen. Fick även en nål i andra handen. Fick ryggmärgs bedövnig, och syrgas. Kändes grymt obehaglig när dom höll på att tvätta magen. För jag kännde hur dom höll på att knuffa och puffa. Blev väldigt orolig strax innan dom skule börja, så jag började gråta. Kändes grymt skönt att ha Oskar vid min sida. När jag hörde skriket och dom sa grattis det är en flicka. Jag fick se henne och pussa henne. Sen gick barnmorskan och Oskar iväg för att mäta väga. Jag fick även en reaktion på nått av det dom gav mig. För det började klia i ansiktet och halsen nå kopiöst. När dom sydde ihop mig så satt oskar med Alicia i famnen. Jag bara låg och tittade på henne. Och pussade henne  mellan varven. När dom var klara så flyttades jag till en säng. Då fick jag henne. Rullades in på förlossnigen igen. Där fick jag nått mot klådan. Fick även smärtstillande. Fick även nått att dricka. Efter ca 1 timme så rullades vi in på bb.  

2 kommentarer:

  1. fick du reda på vad du reagera på?skönt att allt gick bra å ut kom en prinsessa=) kram

    SvaraRadera
  2. Känns så fantastikst att hon äntligen har kommit:D

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!