onsdag 28 oktober 2009

Det ständiga frågasättandet

I bland så blir jag så fruktansvärt less! Jag har Varit Lakto-Ovovegetarisk Demi-vegetarian i snart 2 år. Man får altid kommentarer! Varför Måste folk kommentera hela tiden och ni ska Int tro Att varför dom frågar jag blev det utan det är nedlåtande kommentarer. Varför Kan inte folk ängna sig åt sig sjäva i stallet.

Det kan Komma sånt som.
-Å så jobigt Då Måste ni äta Olika mat.
-Jag skulle Då aldrig kunna sluta Atta kot.
-Du äter Då bara groddar och Bonner
- Å bönor som är så äklit. m.m.

Dom flesa som säger Att dom Int tycker om bönor. Tanker bara på Bruna bönor. Jag tycker faktist Inte om Bruna bönor. Och det fins en uppsjö av Olika bönor som är jätte goda om man tillagar dom på rätt satt! Och Inte gör dom för mossiga.

När jag valde Att bli vegetarian så trode jag Att jag skulle Få höra flest kommentarer från Oskars pappa män Hör och Häpna Så var inte fallet. Jag Själva värket är han en av dom som har tagit det bäst! Det kund människa Inte tro! (Han är en riktig Kött ätare)

Och den som har Varit alra jobbigast är min egen pappa. Jag får altid höra Något När vi ses!

Det är som Att om man Inte äter kött så Då får man inte i sig alt Nödvändigt! Men hallå jag äter faktist Fisk Så jag fattar Int vad det är Att bråka om.

Försöker jag ju Int andra världen jag gör det för skul min egen!

Det som är mast roligt, ar Att det är trändigt Att var miljömedveten nu och om man vill Vara Det. Då sak man bli vegitarian För det sparar på jordens resurser.

Och det blev Int Lättare När vi fick Albin. För da kom det kommentarer som
-Nog Vill du ha korv
-När du kommer till_ _ _ Så ska Då du Få en kött bitm.m

Och dom frågade ska han Int Få Atta kött? Jo om han frågar efter det.

* Avslutnigs vis vill jag bara säga till komenterar dom som nogon som har valt Att bli vegitarian. I stallet för att kommentera Fråga jag hon Stallet Varför / han har valt Att bli det. Jag vet Att jag berätar hjärna varför Jag har blivit det! *




♥ Beatrice♥

4 kommentarer:

  1. hej på dej!
    vad tror du om en promenad kanske nästa vecka?

    SvaraRadera
  2. Ja det skulle vara trevligt =) Onsdag,Torsdag ellr fredag skulle passa oss

    SvaraRadera
  3. det ska nog gå fint! fabbe är på skolan mellan 8-13.30 ca så därmellan blir bäst för mig.

    SvaraRadera
  4. Jo det ska nog gå bra =)men vilken dag passar dig?

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!