lördag 7 november 2009

En aktiv dag

Idag har vi varit riktigt aktiva måste jag bara säga.

Till att börja med så sov albin hela natten utan att ätta en enda gong. Men inte tror ni väl att jag sov bra för det. För det kan jag bara ta att beräta för er , att jag inte gjorde.

Albin vacknade kl 06:00. Då fick han en flaska, sen fick han ligga i sängen och jodla en stund. Upp städa lite åt frukost. Lekte med albin en stund. Det tyckte albin var kul så han skrattade hökt. Sen fick lilleman vila en stund.

Pappa Oskar klev upp. Han åt frukost. Oskars mamma kom för bi en snabbis. Vi for och badade på Varmbadet (alla 3) Det tyckte albin var kul fast han var så trött. Vi visade pappa oskar vad vi hadde lärt oss på babysimet. Oskar tyckte det var en stor skilnad från första gongen han badade. Men efter att vi hadde badat så sov han 2,5h.

Jag for till Dollarstor för att köpa ramar till korten som jag hadde bestält och som kom i går =). Träffade Min mamma & Mormor där. Köpte ramar och tvättlappar for hem. När jag kom hem var Oskar i full gong att måla Albins rum. Roger kom, Strax efter kom mamma & mormor. Då blev det Kaffe och blåbärs kaka. Dom for hem.

Oskar for till Colorana för att köpa mer takfärg. Jag plockade undan. Ramade in korten. Och sen så målade jag elementet i Albins rum, så nu är det inte gult längre utan VITT *ler* Efter det gick vi alla till Ica och handlade lite Oskar bestälde pizza (när vi var på Ica) *hi hi* Oskar hämtade pizzan. Jag gjorde mat sojakorv med broccoli &  blomcols gratäng med Sockerärter, Haricot verts. Mumms.

Efter det så hjälptes vi åt att hänga upp tavlerna. Oskar och albin myste och lekte i vardagsrummet medans jag jorde en jätte god pure' åt albin som jag facktist tror att Albin kommer att gilla skarpt =) Om anant så hoppas jag det för jag tyckte i alla fall det *ler*

Men nu ska jag göra Chkladmousse ska bli riktigt gott. Tror till och med att vi ska inviga Julen ( lite tidigt eventuelt) med glögg =)

Men hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll



♥ Beatrice♥

1 kommentar:

  1. Tack för kaffet och blåbärskakan, det var gott!
    Krama Oskar och Albin från mej. Till dig skickar jag en bamsekram :-) Ma.

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!