torsdag 10 december 2009

Detox-Slutsatsen

Nu har jag gort min 5 dagars detox.

Då funderar du säkert hur jag bar mig åt för det fins ju hur många som hälst sät att göra det på. Jo jag gorde en rawfood detox. Vad rawfood är. Jo det är mat som tillreds på frukt, grönsaker nötter frön och torkad frukt. Man upphetar inte maten över 47 grader.

Så här var det upplagt

Dag 1 fullvärdiga måltider av rawfood
Dag 2 Sallad,juice och smoothies
Dag 3 Juice fasta
Dag 4 Sallad, juice och smoothies
Dag 5 fullvärdiga måltider av rawfood

Hur det gick?

Jo det gick över förväntan. Jag hadde hört att man kunde må så dåligt. Men jag mådde ricktigt bra. Första dagen fick jag springa på toma som en tok unge fär lika ofta som när man var gravid. Sen så var jag mer törstig än tidigare.Sen gick det bara på räls. Nu är jag inte lika hungrig som innan. Känner mig mer harmonisk. Plus att jag gick ner 1,7 kg på 5 dar inte illa eller?

Anlednigen till dena detox är att jag ville ränsa kroppen på skit som man har samlat på sig under årens lopp. men en osund livs stil som jag hadde förut med mycket godis snabmat hal/helfabrika m.m.

Men det var innan jag la om mina mat vanor och började motionera.

Det var ett kul sätt att göra en detox för det jag har läst att man bara fick dricka men i den här detoxen så får man äta ricktig mat. Det här var en lärorik upplevelse. Jag rekomenderar det till dom som funderar på att göra det.



♥ Beatrice♥

1 kommentar:

  1. Spännande med rawfood detox, fast det låter jobbigt. Jag har testat biodrain detox, då får man äta det mesta som vanligt, man ska utesluta vissa saker och dricka mer vatten än vanligt. Tyckte att det funkade riktigt bra. Jag köpte tabletterna på http://www.detoxdiet.nu/webshop/
    kan verkligen rekommendera den sidan, de har recept också och ett helt 7 dagars program som man kan följa. (då behöver man aldrig stå där och inet veta vad man ska laga för något som är detoxvänligt)

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!