onsdag 6 april 2011

Barnmorske besök i vecka 28

Igår var jag till barnmorskan. Hjärnvärdet går upp men ekstremt sakta. Glukosen har legat lite högt på morgonen, men i övrigt bra på dagarna. Så hon skulle prata med diabetes sköterskan och återkomma. Jag frågade om det blir nån fler glukosbelastnig. Jag trodde inte det. Och det bekräftade hon. Vi pratade även om en ev kejsarsnitt. Hon tyckte att jag ska ta upp det med läkaren som jag ska till i maj. Hon lyssnade på på hjärtljudet före hon klämde på vännen i magen. Bebisen låg med huvet ned, men det ändras snapt. Hon sa även att bebisen låg långt bak. Det förklara det varför jag har så svårt att andas när jag ligger på rygg.



Hb 113
Glukos -
Hjärtljud: 140
Sf 30


Kram

4 kommentarer:

  1. Hej där! Varför tycker hon att du ska föda med kejsarsnitt?

    SvaraRadera
  2. Det är nog ingen som tycker det. Men det kan ev bli aktuelt. pga att jag sprak så mycket när albin kom. Och dom slarvade i sunderbyn när dom sydde ihop. Så jag var tvungen att göra om oparationen. Så om läkaren inte tror att det funkar så blir det ett kejsarsnitt tyvär! Men det får jag inte veta fören i början av maj.

    SvaraRadera
  3. Ajdå, det lät verkligen inge bra alls.. Håller tummarna att det går att föda vaginalt om det är det du vill!

    SvaraRadera
  4. Nä, men håller tummarna. Jo jag vill föda på vanligt sätt.

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!