måndag 27 juni 2011

Midsommar helgen

Torsdag. Var vi till mor mor. Då hon fylde år. Jag Jorde jag nått som det var grymt länge sen jag gorde. Jag klippte gräset. Inte hela gräsmattan, men ändå. Det blev mycket mer än vad jag trodde jag skulle orka! Oskar var grymt imponerad av hur mycket jag orkade. Å det var så grymt skönt.

Midsommarafton spenderades med Adreas, Sara och Sanna. Vi åt marinerat oxfile, med rotfrukter och sås. Köttet var så jäkla mört. Efteret blev två stycken. pannacota, jordgubbar och grädde. För en midsommar utan jordgubbar är ingen midsommar! Sanna och albin var helt tokiga hela kvällen. Det var första gången albin faktist lekte med i stället för bredvid! Väldigt kul att se.

Lördag så var vi till badhusparken. Och gick på loppis. Loppis och loppis, det var väl si så där max 10 som sålde. Vi var ute efter barnkläder. Och det var 1 som hadde det. Och det var ingen ordnig als i stolekarn. Men vi hittade 3 plagg. Sen så städade jag hela toaleten, skurade övervånigen.

Söndag putsade jag alla fönster, medan oskar var och spelade tenis. På eftermiddagen så var vi till mamma och Thomas. För att gratta Thomas som fylde år. Jag var så grymt trött när vi kom hem så jag la mig på soffan och sommanade en stund. Vi har även bytt sängkläder i både våran och albins säng.

En sak som jag till som jag har komit fram till. Att jag har värdens snällaste son! För om jag har en jobbig dag och har skit ont. Så kommer han fram till mig och säger hej mamma och ler. Och vill kramas eller till och med pussas. Små barn förstår mer än man tror!


Kram

1 kommentar:

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!