tisdag 14 december 2010

Gravidsmycke

I slutet på helgen så beställde jag ett gravidsmycke. Fick ett mejl att det skulle komma inom 1-4 dagar. Så när jag tömde brevlådan i dag och insåg att det hade kommit blev jag väldigt glad. Albin tycker den är rolig. Han försöker att lägga den mot örat för att lyssna på den. Jag förstår inte varför jag inte beställde det när jag väntade Albin. För jag funderade på det. Så har ser det ut



Lite fakta om smycket


Bola, änglapingla, gravidpingla, gravidsmycke... Detta lilla smycke har blivit otroligt populärt och bärs av fler och fler gravida Quinnor!


Bolan har sitt ursprung i Mexico. Den avger ett vackert klingande ljud som kommer sig av en liten xylofon och en liten boll inuti bolan som när bäraren rör sig pinglar stilla.
Från ca vecka 20 kan babyn uppfatta ljudet och när babyn kommer ut i världen ska ljudet från bolan kunna lugna den och ge trygghet eftersom det är ett bekant ljud som påminner om värme och närhet.
Bolan tillverkas för hand vilket innebär att ingen bola är exakt lik den andra. Alla bolor levereras med ett svart halsband som räcker ner på magen.

2 kommentarer:

  1. Det var jättefint! =) Tack för inbjudan och hoppas att ni mår bra! Kramar Linnea.

    www.nennan.blogg.se

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!