måndag 6 december 2010

Smärtan

Idag så gjorde jag vad jag inte tycker ska vara så jobbigt. Tömder tvättmaskinen och hängde upp tvätten. Satte i gång en ny maskin. Plockade ihop leksakerna som låg över hela golvet. Damsög därefter hela övervonigen och trappan ned till källaren. Plockade ur diskmaskinen. Rensade i lådorna i badrummet. Vi har bra 2. Och gjorde plats för albins blöjor och tvättlapar. Jag och oskar bestämde vad vi skulle äta till middag i veckan.

Vid 10 tiden ser vi att en bil kör upp på infarten. Då var det min älskade syster! Vi satt och surrade ett tag. Sen så gick jag, Albin och Cilla till ica. Klockan är ca 11. Och jag har börjat få ganska ont i ryggen. Handlar det som behövs. Byter även ut pepparkakshuset jag köpte i torsdags som var krossat. Beger oss hem igen. Lunch för lilleman. Nu börjar det gör riktigt ont i ryggen. 12:30 äter vi lunch. Efter lunchen så blir jag tillsagd att lägga mig i soffan med värmekkudde. Cilla far vid 14:30. Då är det riktigt jobbigt.

Oskar och albin far till Roger. Så jag går och lägger mig i sängen. Men lyckas inte sova så särskilt länge. Oskar gör dinkelplättar till middag. Soffläge resten av kvällen. Vi lägger oss vid 21:30. Jag vaknar vid 23:30 av fruktansvärda smärtor i ryggen. I morgon eller ska jag säga i dag?? Eftersom klokan är 01:10. Så ska jag då ringa till läkaren dels för att bli sjukskriven och att dom kanske borde titta lite på mig?? För jag kan värkligen inte jobba. För hur ska jag kunna ta hand om en annan mäniska och förflytta denna om jag knapt kan flytta mig själv från soffan eller dyrligt?? Jag är en mäniska som älskar att jobba!!

Hoppas bara att jag lyckas sova nån timme i natt i alla fall!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!