torsdag 2 december 2010

Voltade med bil

I tisdags eftermiddag var jag med om något man inte vill vara med om.
En skadad i trafikolycka

Här är min berätelse

Jag kommer körandehem från jobbet. Från böle på vid abb så dök något plötsligt dök upp på vägen. Instinktivt så väjer jag vilket resulterar i sladd. Då inse jag att jag får möte, och tänker jag måste få styrsel på bilen. Efter att bilen slängt fram och tillbaka hammnar den med bakändan först ned i diket på min körbana, där slog bilen runt ett par varn och landade slutligen på förarsidan. Jag knäpper lös bältet ställer mig upp får upp dörren. Men den åcker igen av tygden. Jag hinner tänka ska ingen komma och hjälpa mig. Jag hinner inte mer än tänka det så kommer tre personer springande.Två män och en kvinna. Dom hjälper mig att öppna dörren. Hjälper mig ut ur bilen. Jag fick med mig väska och mobil, börsen blir kvar. En man klätrear in i bilen och hämtar den. En av mänen ringde 112. Jag fick låna en jacka och sen så gick vi till en bil tills ambulans, brandbil, bärgnig och polis kom. Fick åka ambulans till sunderbyn. För undersöknig. Fick åcka hem samma kväll. Jag fick bara ont i knäna och öm i kroppen. Men tanke på vad som skulle kunat hännda så är det lite. Det är tur man har en bra skydsängel.    

3 kommentarer:

  1. Ja gud ja!!! Fy vilken tur du hade!! men va skönt att allt gick bra under omständigheterna!! =)

    SvaraRadera
  2. Din skyddsängel är den bästa, eller hur? Jag är glad att ängeln jobbade övertid den dagen ;-)

    SvaraRadera
  3. Sara: Ja det hadde jag värkligen.

    Mamma:Ja det är jag väldigt glad över också! Men min skydsängel får nog aldrig vila eller??

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!