tisdag 3 maj 2011

Spesmödra

I dag har jag som tidigare nämnt varit till spesmödra. För att diskutera om det blir en vanlig förlossnig eller inte. Sakt och jort jag for dit ärligt talat så var jag väldigt nervös för vad dom skulle säga. Först så pratade vi, och jag sa att jag helst ville ha en vaginal förlossnig. Om hon trodde det skulle funka. Så hon jorde ett tilväxt ultrajud för att se att barnet inte är för stort på grund av diabetesen. Och det var den inte. ca 2 kg helt normalt i den veckan jag är i. Hon kollade även flödet i navelsträngen och det var också fint. En sak som är lite kul är att dom flesta säger att om barnet är livligt i magen så är det de när de kommer ut också. Men hon sa att de kommer att lugna ned sig när de kommer ut. Sen så gorde hon en gynundersöknig. För att kolla vävnaden. Såg också bra ut. Hon sa om barnet växer normalt så trodde hon att det skulle funka, och att om dom ser att det är påväg att brista så är det bättre dom lägger ett klipp, för att styra. Men hon sa också att om barnet väger 4500kg så är dett bättre med ett snitt för min egen skull. Men jag ska dit igen om 3 veckor för att ta en kurva på barnet och en undersöknig igen. Så får vi se vad dom säger då.

Sen så vore det trevligt med en och annan komentar i bland. Så man vet att man inte skriver för döva öron! 


Kram

3 kommentarer:

  1. Jag har blivit kass på att kommentera men försöker i alla fall att nån gång lämna ett avtryck efter mig =)

    Har du fått göra 3d-ultraljud något?

    Vad skönt att det verkar som om att du får som du vill med förlossningen! Ska hålla tummarna att det går hela vägen!

    kram kram s

    SvaraRadera
  2. Du är ju den som komenterar mäst. Jo jag håller också tummarna =)

    SvaraRadera
  3. vi får hoppas på det bästa =)
    stora kramar från mig och wilmer=)

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!