måndag 2 maj 2011

Tiden går

Jag ska börja med att medela att i går så började jag gå på havadeskapspenig. Och i dag är det under 60 dagar kvar till beräknad förlossnig.

I veckan som var så hadde oskar 4 dagars arbets vecka. Det var skönt. Det är altid lika skönt när han är hemma. Jag har varit till barnmorskan. Alt såg bra ut.

I fredags så fick albin vara hemma. För vi skulle till lilpite för att besöka Sofia & barnen. Det var mycket trevligt som vanligt. Albin sloknade i bilen hem med bussen i handen (det brukar inte händ). När jag skulle lyfta ur han ur bilen reagerade han inte als. Inte äns när jag klädde av han. Vi vilade i 2 timmar. Till middag blev det hämt pizza. Det är inte ofta det händer här hemma. Jag var helt slut hela kvällen. Det kändes som jag hadde blivigt överkörd av en ångvält.

Valborgsmässoafton (Lördag) Jag vacknade kl 04: på morgonen. Jag och albin for till mamma/mormor och hälsade på. Fick grillad korv inte illa. =) Sen så for vi och handlade på konsum i munksund. Hem vilade ett tag. Vi skulle ha middagsfrämande i form av Andreas, Sara och Sanna. Det var trevligt som vanligt. Albin och sanna lekte och hadde jätte kul. Sen så stuppade båda två ungefär samtidigt.

Söndag: Jag kunde inte hålla mig längre så jag tvättat dom minsta babykläderna. Man glömer så fort hur små dom är när dom kommer ut. Vi har hängt upp foton på albin och oss. Blev riktigt fint. Albin värkar ochså tycka det. För han stannar till och tittar på dom. Albin har lyckas att låsa in sig själv i toaleten. Oskars mamma var för bi. Vi fick veta när det är begravnig för oskars morfar.

I morgon så ska jag till spesmödra. För att få veta om jag får göra en vanligförlossnig eller om det blir kejsarsnitt. Det blir även att göra en tilväkst ultrajud för att se att barnet är normalt stort. När man får graviditets diabetes så kan barnen bli större.


Kram

1 kommentar:

  1. Ja nu är det inte länge kvar! För oss som står bredvid och väntar i alla fall! Ska bli väldigt spännande att se vad som tittar ut för en lite krabat! =) Det är ju superkul att tvätta babykläderna och jag tycker du har varit duktigt som hållit dig såhär länge =P
    Hoppas du får en så bra tid som det är möjligt nu mot slutet och att det går bra på specmödra! Alltid bonus att få se på bäbisen i förväg! =)

    kram kram s

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!