tisdag 22 februari 2011

Akuten

Igår var värkligen en turbulent dag. Igår eftermiddag så fick jag en tid hoss min läkare som skulle kolla upp mina ben. När jag komm till receptionen, så ville dom även kolla min långtids socker. Det låg på 35, det är helt normalt. Det ska i mitt fall ligga under 40. När jag kom in till läkaren så undersökte on mina ben grunligt som vanligt. Skikade mig vidare till akuten. Men först fick jag träffa min bm. Jag skulle ta sokret 3 dar i sträk eftersom fastevärdet har legat lite hökt. Så vi får se om jag behöver ett natt insulin. Jag kom in på akuten kl 15:00. Kl 15:15 fick jag komma in till et undersöknigs rum. Dom tog ett rör med blod. Som dom skikade till labb. Hon frågade om jag ville sitta kvar eller gå ut i väntrumet. Jag gick ut i väntrumet efterom det inte fan sån tv där. För det skulle ta minst 30 minter och få svaret på blodprovet. Kl 17 fick jag träffa en at:läkar. Fick beräta hela bakrunden. Han kännde på benen, gick ut och råd görde min sin mentor. Kom in igen efter 10 muter. Jag skulle på ultrajud, men dom viste inte vilken tid. Fick sitta i väntrumet som jag själv valde. Det kom en sjköterska efter några minuter. Så då fick jag gå och göra ultrjudet. Det var inget som tur var. Gick till baka till akuten. Fick vänta i nästan en timme. Så läkaren fick skriva ut mig. Jag åt middag kl 19!!! Somnade på soffan strex efter kl 20. Men det är inte så konstigt tycker jag.


Kram  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!