måndag 21 februari 2011

Ny vecka nya utmanigar???

Jag vet man ska vara så himla posetiv nu när det är ny vecka. Men det har jag svårt att vara. Och jag vet att ni säkert är jätte less på att läsa när jag bara gnäller. Men jag försöker gnälla av mig här så slipper mina nära och kära få alt.

Jag är så förbantat less att ha så här ont! Dom brukar ju rekomendera att sitta ner för att avlasta ryggen. Men om det enda som avlastar ryggen något så när, är att ligga då?? För det fins inget som gör att jag blir helt smärt fri. Just nu käns det som jag bara vill lägga mig under ett täke och ligga där tils bebisen har bestämt sig för att komma ut. Det är inte bra ryggen som gör att det käns jobbigt. Som jag nämnt tidigare så har jag även fått graviditets diabetes. Och fastevärdet ska ligga under 6. Och för tillfället gör det inte det. Vi får se vad min bm säger. Som att det inte vore nog med det. Så i helgen så fick jag jätte ont i ena benet från knät och nedåt. Det kan ju tyckas att det är inget att oroa sig för. Men det jag har i åtanke är att jag hadde en mistänkt prop i benet när jag väntade Albin. Så min tanke är förstås. Är det något sådan som är på G??

En anna sak som är jobbigt är. Att jag vill värkligen leka med min underbara son. Men det är en hel vetenskap att ta sig ner på golvet. Och då ska vi inte tala om hur det är att ta sig upp. eller att sitta där. För det gör så förbaskat ont i jumskarna att sitta i skräddarstälnig som jag oftast gör när jag sitter på golvet. Ska försöka tänka posetivt men i dag är det inte så himla lätt. Fårståligt eller???


Kram

3 kommentarer:

  1. Ja ve å fy! Även om jag saknar gravidmagen så saknar jag verkligen inte det onda och obekväma! Har ju visserligen ont fortfarande men det går ju alltid lite lättare då man inte är så framtung =P

    Hoppas då sockret ger med sig och att du då ska slippa proppar och dyl!! =S

    kram kram

    SvaraRadera
  2. Det hoppas jag också men som det är nu så vete tusan...

    SvaraRadera
  3. Muntrauppdigkramfrånmamma :)

    SvaraRadera

Bilderna tillhör mig och får inte kopieras!